DER TOURISTIK DEUTSCHLAND GMBH /DER TOURISTIK GERMANY LTD/ Seyahat Koşulları

 

Aşağıdaki hüküm ve koşullar, fiilen kabul edildiği takdirde, sizinle aramızda akdedilecek paket seyahat sözleşmesinin / bundan böyle "Seyahat Sözleşmesi" olarak anılacaktır / içeriğini oluşturur. Medeni Kanun'un 651a-y paragrafları ve Medeni Kanun'a Giriş Yasası'nın 250 ve 252. maddeleri uyarınca yasal hükümleri tamamlar ve tamamlar. Bir paket turun parçası olmayan veya olmayacak olan seyahatle ilgili tek bir hizmet /örneğin bir otelde geceleme, tatil evi/ için rezervasyon yapmanız durumunda, 5.2,7,11 ve 16. maddeler hariç olmak üzere aşağıdaki seyahat koşulları geçerlidir. Bu tür bireysel seyahat hizmetleri için geçerli olan ayrıntılar aşağıda açıkça belirtilmiş veya buna göre belirtilmiştir.

Yukarıda belirtilenler ayrı hava taşımacılığı hizmetleri için geçerli değildir.

Uygun şekilde ilan edilenler ve bireysel anlaşmalar dışındaki seyahat hizmetleri bu hüküm ve koşullardan önceliklidir.

 

1. Bir seyahat sözleşmesi/taahhüdü imzalamak

1.1 Aşağıdakiler tüm rezervasyon şekilleri için geçerlidir / örneğin bir seyahat acentesinde, doğrudan organizatörle, telefonla, çevrimiçi, vb:

a/ Bu teklifin temeli, tarafımızdan reklamı yapılan seyahatlerin yanı sıra, rezervasyon sırasında size sağlanması durumunda ilgili seyahat hakkında ek bilgilerdir. Seyahat aracısı ve hizmet sağlayıcısı / örneğin oteller, ulaşım şirketleri / seyahat sözleşmesinin içeriğinden farklı olan, sözleşmeyle onaylanan hizmetlerin ötesine geçen veya ilan edilen seyahate aykırı olan anlaşmalar yapma, bilgi veya güvence verme yetkisine sahip değildir. Tarafımızca düzenlenmeyen yer ve otel broşürleri, sizinle mutabık kalınarak seyahat sözleşmesinin içeriğine dahil edilmedikçe, tarafımızca sağlanan hizmetler üzerinde bağlayıcı değildir.

b/ Seyahati talep eden kişi olarak, talep ettiğiniz ve adına rezervasyon yaptığınız turistlerin sözleşmeden doğan tüm yükümlülüklerinden ve bu yükümlülüklerin açık ve ayrı bir beyanla üstlenilmiş olması halinde kendi yükümlülüklerinizden siz sorumlusunuz.

c/ Seyahat teyidimizin içeriği rezervasyonun içeriğinden farklıysa, on gün boyunca bizim için bağlayıcı olacak yeni bir teklif sunulacaktır. Değişikliği belirtmemiz ve sözleşme öncesi bilgilendirme yükümlülüklerimizi yerine getirmemiz ve sizin de bağlayıcı süre içinde açık bir beyan veya peşin ödeme yoluyla bunu kabul ettiğinizi beyan etmeniz halinde, sözleşme bu yeni teklif temelinde akdedilecektir.

d/ Seyahat hizmetlerinin temel özellikleri ve herhangi bir ek maliyet, ödeme koşulları, asgari katılımcı sayısı ve genel iptal  /Medeni Kanun'a Giriş Yasası'nın 250. maddesinin 3. fıkrasının 1,3 ila 5 ve 7. bentleri uyarınca tarafımızdan sağlanan sözleşme öncesi bilgiler, yalnızca taraflar arasında açıkça kararlaştırılmışsa seyahat sözleşmesinin ayrılmaz bir parçası haline gelmeyecektir.

1.2 Sözlü, telefonla, yazılı, e-posta, SMS veya telefaks yoluyla yapılan rezervasyonlar için aşağıdakiler geçerlidir:

a/ bir seyahat için rezervasyon yaparak/kayıt yaptırarak/ bize bir seyahat sözleşmesi yapmak için bağlayıcı bir teklifte bulunmuş olursunuz.

b/ Sözleşme, seyahat onayımızı aldıktan sonra akdedilir. Sözleşmenin imzalanması sırasında veya hemen sonrasında, Medeni Kanun'un Giriş Yasası'nın 250. maddesinin 6. fıkrasının 1. cümlesinin 2. paragrafı uyarınca kağıt üzerinde bir seyahat teyidi talebiniz olmadığı sürece, size yasal koşullara uygun bir seyahat teyidini dayanıklı bir bilgi ortamında / beyanı değiştirmeden saklayabileceğiniz veya makul bir süre içinde erişebileceğiniz şekilde saklayabileceğiniz, örneğin kağıt üzerinde veya e-posta yoluyla / sunuyoruz.

1.3 Elektronik ticarette /örneğin İnternet, Arr, telemedia/ rezervasyon yapılması durumunda, sözleşmenin imzalanması için aşağıdakiler geçerlidir:

a/elektronik rezervasyon uygulaması ilgili başvuruda size açıklanmıştır

b/ girişlerinizi düzeltmek, rezervasyon formunun tamamını silmek veya geri göndermek için, kullanımı açıklanan düzeltmeler yapma olanağına sahipsiniz.

Elektronik rezervasyon yaparken/için sözleşmenin olası dilleri belirtilir.

d/ sözleşme metnini kaydettiğimizde, daha sonraki bir tarihte sözleşme metnini nasıl indireceğinize dair talimatlar alacaksınız.

e/ butonuna tıklayarak / opt-in kutusundan/  "ödeme yükümlülüğü ile rezervasyon yapın" veya benzeri bir ifade ile bize bağlayıcı bir seyahat sözleşmesi sunmuş olursunuz.

g/ seyahat talebinizin alındığını elektronik /makbuz onayı/ ile derhal kabul ediyoruz.

h/ Düğmeye tıklayarak seyahat talebinde bulunmanız, sözleşme imzalama talebinde bulunmanız için bir temel oluşturmaz.

i/ Sözleşme, seyahat onayımızı dayanıklı bir ortamda aldığınızda geçerlilik kazanır. Seyahat onayının ekranda hemen görünmesi ile "ödeme yükümlülüğü ile rezervasyon yap" butonuna basılarak seyahat onayı hemen yapılırsa, seyahat onayı görüntülendiğinde seyahat sözleşmesi yapılmış sayılır. Bu durumda, rezervasyonun'a göre alınması için herhangi bir ara mesaja gerek yoktur.

i/yukarıda size bilgileri dayanıklı bir ortama kaydetme ve seyahat onayını yazdırma fırsatı verildiyse. Seyahat sözleşmesinin bağlayıcılığı, kaydetme veya yazdırma seçeneğini gerçekten kullanıp kullanmadığınıza bağlı değildir.

1.4 Medeni Kanun'un 312 ff paragrafındaki yasal hükümlere göre, uzaktan / ve özellikle mektup, telefon görüşmesi, telekopiler, e-posta, SMS ve telemedya ve çevrimiçi hizmetler / ile kararlaştırılan önerilen seyahat hizmetleri için iptal hakkının bulunmadığına ve yasaya göre sözleşmeden cayma ve fesih haklarının ve özellikle iptal hakkının Medeni Kanun'un 651h paragrafına göre olduğuna dikkatinizi çekeriz. İptal hakkı, seyahat hizmetleri için sözleşmenin 651a paragrafı uyarınca tüccarın tesisleri dışında yapıldığı durumlarda, sözleşmenin imzalanmasına dayanan sözlü müzakereler tüketicinin önceden siparişi temelinde yürütülmüş olsa bile mevcuttur; ikinci durumda, iptal hakkı yoktur.

2. Ödeme/seyahat belgeleri

2.1 Seyahatin tamamlanmasından önce seyahat bedelinin ödenmesi, biz ve seyahat acentesi, yalnızca müşterinin parası için bir sigorta sözleşmesi varsa ve isim ve iletişim bilgilerini içeren sigorta belgesi size açık, anlaşılır ve okunaklı bir şekilde sunulmuşsa talep etme veya kabul etme hakkına sahiptir. Sözleşme imzalandıktan ve sigorta belgesi teslim edildikten sonra, seyahat fiyatının %35'i tutarında bir avans ödemesi yapılacaktır. Sigorta belgesinin teslim edilmesi ve madde 7'de belirtilen gerekçeler uyarınca iptal hakkımızın artık kullanılamaması halinde, bakiyenin seyahatin başlamasından 30 gün önce ödenmesi gerekmektedir. Seyahatle ilgili bireysel hizmetler için yapılan sözleşmelerde, müşterinin parasının sigortalanması ve buna göre bir sigorta belgesi düzenlenmesi gerekli değildir. Reklamı yapılan bazı seyahatler için, belirli hizmetler için / örneğin uçak yolculuğu için özel bir ücret için / erken ödeme yapılması gerekebilir.

2.2 Kredi kartı ile ödeme yaparken, hesabınızdaki yükümlülükler ilgili zaman sınırları içinde otomatik olarak ödenir.

2.3 Üzerinde mutabık kalınan hizmetler kapsamındaki yükümlülüğümüzü gerektiği şekilde yerine getirmeye istekli ve muktedir olmamıza, yasalar uyarınca sizi bilgilendirme yükümlülüğümüzü yerine getirmiş olmamıza ve ödemeyi alıkoymak için lehinize herhangi bir yasal veya sözleşmesel hak bulunmamasına rağmen avans ve/veya bakiye ödemeyi ilgili vade tarihlerinde yapmamanız halinde, size süre sınırını belirten bir bildirimde bulunduktan sonra seyahat sözleşmesini iptal etme ve madde 4 uyarınca iptalle ilgili masrafları sizden tahsil etme hakkına sahibiz. 2, cümle 2 ila 4.5.

2.4 Seyahat belgeleri normalde seyahatin başlamasından 21 gün önce ve kısa süreli rezervasyonlar için 24 saat içinde hazırlanacaktır. Seyahat belgeleri normalde e-posta yoluyla veya basılı kopya olarak seyahat için rezervasyon yaptırdığınız seyahat acentenize veya uygun müzakerelerden sonra doğrudan size gönderilecektir. Kısa süreli uçuş rezervasyonlarında, münferit durumlarda seyahat belgelerinin rezervasyon yapılan havalimanına teslim edilmesini ayarlamak mümkün olabilir. Bu, ödemenin yerinde yapılmasının ardından teslim edilir. İlave faaliyetler için işlem başına 15 EUR tutarında bir işlem ücreti tahsil edilecektir.

3. Yolculuk başlamadan önce servis değişikliği

3.1 Sözleşmenin imzalanmasından sonra gerekli hale gelen  ve bizim tarafımızdan, güvencemize rağmen tamamen yerine getirilemeyen  kararlaştırılan seyahat içeriğindeki seyahat hizmetlerinin temel özelliklerinden sapmalar, bu sapmaların küçük olması ve seyahatin genel şeklini etkilememesi durumunda, seyahat başlamadan önce tarafımızdan tolere edilebilir.

3.2 Değişikliğin nedenini kalıcı bir bilgilendirme aracıyla / örneğin e-posta, SMS veya sesli mesaj yoluyla / açık, anlaşılır ve belirgin bir şekilde sunduktan hemen sonra sizi hizmetlerdeki değişiklik hakkında bilgilendirmekle yükümlüyüz.

3.3 Seyahat hizmetinin önemli özelliklerinden herhangi birinde önemli bir değişiklik olması veya seyahat sözleşmesinin içeriğinde belirtilen önceden tanımlanmış özel gerekliliklerden sapma olması durumunda, değişiklik bildirimiyle birlikte tarafımızdan belirtilen makul bir süre içinde - değişikliği kabul etme - veya sözleşmeyi cezasız iptal etme - veya teklif olarak böyle bir seyahatimiz varsa yedek bir seyahate katılmayı talep etme hakkına sahipsiniz. Bildirimimize yanıt verme veya vermeme seçeneğiniz vardır. Belirtilen süre içinde herhangi bir yanıt almazsak, gönderilen mesaj kabul edilmiş sayılır. Bu bağlamda, madde 3.2.  altındaki beyana dikkatinizi çekeriz; Aksi takdirde, sözleşmedeki değişikliği onaylayabilir, size teklif edilmesi halinde yedek bir seyahate katılmayı talep edebilir veya sözleşmeyi ödeme cezası olmaksızın iptal edebilirsiniz.

3.4 Değiştirilen hizmetlerin eksik olması durumunda olası garanti talepleri  etkilenmez. Değiştirilen seyahatin veya aynı kalitede ikame seyahatin sağlanması için önemsiz maliyetlere maruz kalırsak, maliyet farkı Medeni Kanun'un 651 m paragrafı, 2. fıkrası uyarınca size geri ödenmelidir.

4. Müşterinin seyahat başlamadan önce iptal etmesi/iptal maliyeti

4.1 Seyahat sözleşmesini seyahatin başlamasından önce istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz. İptalin bize bildirilmesi gerekir. Seyahat bir seyahat acentesi tarafından rezerve edilmişse, iptal onlara bildirilebilir. Beyanı dayanıklı bir ortamda yapmanızı tavsiye ederiz.

4.2 Seyahat başlamadan önce iptal ederseniz veya seyahate başlamazsanız, seyahatin maliyetini talep etme hakkımızı kaybederiz. Bunun yerine, iptalde kusurlu değilsek veya varış noktasında veya hemen yakınında seyahatin gerçekleştirilmesini veya kişilerin varış noktasına taşınmasını önemli ölçüde etkileyen olağandışı koşullar ortaya çıkarsa; koşullar kaçınılmaz ve istisnai ise, kontrolümüz dışındaysa ve tüm makul önlemler alınmış olsa bile sonuçları önlenemezse makul tazminat talep edebiliriz.

4.3 Tazminat miktarı, iptal beyanı ile seyahatin başlaması arasındaki süre, beklenen maliyet tasarrufları ve seyahatteki diğer hizmetlerin uygulanmasından beklenen gelir dikkate alınarak paketlenmiş bir şekilde belirlenmiştir. Talebiniz üzerine, tazminat miktarını gerekçelendirmekle yükümlüyüz. Tazminatın tam miktarını aşağıdaki seyahat koşullarının 19. paragrafında göreceksiniz.

4.4 Her halükarda, bize ödenecek makul tazminatın talep edilen toplam tazminattan önemli ölçüde daha az olduğuna dair kanıt talep etme hakkına sahipsiniz.

4.5 İlgili geçerli kapsamlı tazminattan daha yüksek maliyetlere katlanıldığını kanıtladığımız takdirde, yukarıda belirtilen kapsamlı tazminatın yerine bireysel olarak hesaplanmış daha yüksek bir tazminat talep etme hakkımız saklıdır. Bu durumda, tasarruf edilen maliyetleri dikkate alarak ve seyahat hizmetinin başka bir uygulaması nedeniyle elde ettiğimiz değerleri düşerek talep edilen tazminatı belirli rakamlarla açıklamak ve bunları talepte buna göre gerekçelendirmekle yükümlüyüz.

4.6 Bir ret sonucunda seyahatin ücretini iade etmek zorunda kalırsak, bunu derhal, her halükarda ret beyanının alınmasından itibaren 14 gün içinde yapacağız.

5. Diğer katılımcılarla yapılan rezervasyonlarda/değişikliklerde değişiklikler

5.1 Sözleşmenin imzalanmasından sonra, özellikle seyahat süresi, seyahatin amacı, kalkış yeri, konaklama veya ulaşım türü ile ilgili değişiklikler / rezervasyonda değişiklikler / için hiçbir talebiniz yoktur. Rezervasyonda sizin talebiniz üzerine bir değişiklik yapılırsa, yine de sizin tarafınızdan iptal edilmesi durumunda olduğu gibi aynı masrafları üstleniriz. Bu nedenle, rezervasyon değişikliği sırasında, iptal etmiş olsaydınız ne kadar olacak idiyse, aynı miktarda masrafı sizden tahsil etmeliyiz. Sadece küçük işlem maliyetlerine neden olan bir rezervasyon değişikliği olmadığı sürece, ortaya çıkan maliyetlere karşılık gelen bir tutar tahsil edeceğiz ve bu tutarı belirli bir rezervasyon değişikliğinden önce size bildireceğiz. Her durumda, bize ödenmesi gereken makul tazminatın talep edilen işlem tazminatından önemli ölçüde daha düşük olduğuna dair kanıt talep etme hakkına sahipsiniz. Yukarıdaki koşullar, Medeni Kanun'a Giriş Yasası Madde 250(3) uyarınca size herhangi bir, yetersiz veya yanlış bilgi vermediğimiz durumlarda bir kayıt değişikliğinin gerekli olduğu durumlarda geçerli değildir; bu durumda rezervasyon değişikliği ücretsiz olabilir.

5.2 Medeni Kanun'un 651. paragrafı uyarınca, üçüncü bir tarafın sizin yerinize seyahat sözleşmesinin hak ve yükümlülüklerini üstlendiğine dair dayanıklı bir bilgi ortamında bizden bildirim talep etme yasal hakkınız yukarıdaki koşullar altında değişmeden kalır. Böyle bir beyan, seyahatin başlamasından 7 gün önce tarafımıza ulaştığı takdirde her halükarda zamanında yapılmış sayılır.

6. Kullanılmayan hizmetler Kullanılmayan hizmetler durumunda Seyahatte, size atfedilebilecek gerekçelerle sözleşmeye bağlı olarak gerçekleştirmeye istekli olduğumuz ve gerçekleştirebileceğimiz bireysel hizmetleri kullanamazsınız ve fiyatın bakiyesinin ilgili kısmi iadesi için hiçbir talebiniz yoktur. Bu durum, yasal koşullar uyarınca seyahat sözleşmesini ücretsiz olarak iptal etme veya feshetme hakkına sahip olmanız halinde geçerli değildir. Amacımız, hizmet sağlayıcıdan tasarruf edilen maliyetleri geri almaktır. Bu yükümlülük, maliyetlerin tamamen önemsiz olduğu durumlarda geçerli değildir.

7. Asgari katılımcı sayısının yetersizliği nedeniyle ret

7.1 Seyahatin başlamasından 28 gün öncesine kadar, ilgili makamlar tarafından belirtildiği veya belirlendiği şekilde asgari katılımcı sayısına ulaşılamaması durumunda, seyahat ilan edildiğinde asgari katılımcı sayısı belirtilmişse ve bu sayı ve iptal beyanının seyahatin kararlaştırılan başlangıcından önce size ulaşması gereken önceden belirlenmiş zaman seyahat onayında belirtilmişse, seyahati iptal edebiliriz. Her durumda, seyahatin gerçekleşmemesi için gerekli ön koşullar oluştuktan hemen sonra sizi bilgilendirmek ve iptal beyanını mümkün olan en kısa sürede size göndermekle yükümlüyüz. Asgari katılımcı sayısına ulaşılamayacağı daha erken bir tarihte anlaşılırsa, sizi buna göre bilgilendireceğiz.

7.2 Bu nedenle seyahat gerçekleşmezse, iptal beyanını aldıktan sonra derhal, ancak en geç 14 gün içinde, seyahat ücreti ödemenizi iade edeceğiz.

8. Davranışsal nedenlerle sözleşmenin feshi. Uyarılarımıza uymadan seyahati ısrarla aksatmanız veya derhal feshi haklı kılacak şekilde sözleşmeye aykırı davranışlarda bulunmanız halinde, seyahatin başlamasından sonra belirli bir süre sınırına uymaksızın seyahat sözleşmesinden çekilebilir veya sözleşmeyi feshedebiliriz. Bu, sözleşme ihlalinin nedensel olarak bilgilendirme görevimizin ihlaline dayandığı durumlarda geçerli değildir. Sözleşmeyi feshedersek, seyahatin maliyetine ilişkin hak talebini saklı tutarız; ancak, tasarruf edilen maliyetlerin değerinin yanı sıra, hizmet sağlayıcıdan nihayetinde geri alınan değerler de dahil olmak üzere, kullanılmayan hizmetlerin başka şekilde kullanılmasından elde ettiğimiz ilgili mali faydayı talep etmeliyiz.

9. Seyahat sözleşmesinin zorlayıcı, olağanüstü koşullar nedeniyle iptali, Medeni Kanun'da yer alan ve aşağıdaki şekilde ifade edilen yasal hükme - kısaltılmış biçimde - atıfta bulunmaktadır. Yolcu sözleşmeden çekilirse, tur operatörü seyahatin kararlaştırılan fiyatını talep etme hakkını kaybeder. Seyahat organizatörü makul bir tazminat talep edebilir /...//3/ Paragraf 1, cümle 3 dışında, seyahat organizatörü, varış noktasında veya varış noktasının hemen yakınında, paket turun gerçekleştirilmesini veya kişilerin varış noktasına taşınmasını önemli ölçüde etkileyen aşılamaz olağanüstü koşullar meydana gelirse tazminat talep edemez. Koşullar, bunları talep eden tarafın kontrolü dışında olduğunda ve taraf tüm uygun önlemler alınmış olsa bile sonuçlarını önleyemediğinde, bu alt başlık anlamında mücbir sebep ve olağanüstüdür. /4/  Tur operatörü aşağıdaki durumlarda seyahat başlamadan önce sözleşmeden çekilebilir. Tur operatörünün zorlayıcı olağanüstü koşullar nedeniyle sözleşmeyi yerine getirmesinin engellenmesi; bu durumda, iptal nedeni hakkında bilgilendirildikten hemen sonra iptal beyanında bulunmalıdır. Seyahat organizatörü seyahat sözleşmesinden çekilirse, kararlaştırılan seyahat bedeli /5/ talebini kaybeder. Tur operatörü iptal sonucunda seyahat bedelini iade etmek zorunda kalırsa, bunu derhal ancak iptalden sonra en geç 14 gün içinde yapmalıdır."

10. Yolcunun işbirliği yapma yükümlülükleri

10.1 Seyahat için gerekli belgeler. Seyahat için gerekli belgeleri belirtilen süre içinde almadıysanız, lütfen bizi veya seyahat hizmetlerini rezerve ettiğiniz seyahat acentesini zamanında bilgilendirin.

10.2 Eksiklik bildirimi/düzeltme talebi. Yolculuk eksiklik olmadan tamamlanmazsa, bunların giderilmesini talep edebilirsiniz. Bu, hizmeti yerine getirme konusundaki öncelikli görevimize rağmen, sizin işbirliğinizi gerektirir. Bu nedenle, ihlalin düzeltilmesine katkıda bulunmak ve sonuçta ortaya çıkan zararı en aza indirmek veya tamamen önlemek için uygun olan her şeyi yapmakla yükümlüsünüz. Kusurlu bir ihmal nedeniyle size bir eksiklik bildirmemiz sonucunda bu eksikliği gideremediğimiz ölçüde, Medeni Kanun'un 651 m paragrafı uyarınca bir fiyat indirimi veya Medeni Kanun'un 651 n paragrafı uyarınca bir tazminat talebinde bulunma hakkınız olacaktır. Kusur bildiriminizi yerel temsilciye bildirmekle yükümlüsünüz. Yerel temsilci mevcut değilse veya sözleşmeye göre zorunlu değilse, seyahatle ilgili herhangi bir eksiklik  belirtilen iletişim bilgilerine veya belirtilen iletişim noktalarına bildirilmelidir;  Seyahat onayında ve/veya seyahat belgelerinde yerel temsilcimizle ve/veya iletişim noktamızla nasıl iletişime geçileceğine dair bilgiler bulunmaktadır. Lütfen her zaman vaka numarasını / seyahat numarasını, seyahatin amacını ve seyahat belgelerinde verilen seyahat bilgilerini belirtin. Ayrıca, seyahat hizmetleri için rezervasyon yaptırdığınız seyahat acentenizi de mesajınızla eksiklikler hakkında bilgilendirebilirsiniz. Yerel temsilcimiz mümkün olduğunca eksikliklerle ilgilenmekle yetkilidir. Talepleri kabul etme gibi bir işlevi yoktur.

10.3 Sözleşmenin feshinden önce sürenin belirlenmesi. Seyahat sözleşmesini Medeni Kanun'un 651 i (2) paragrafında belirtilen şekilde seyahatteki eksiklikler nedeniyle feshetmek isterseniz ve bunlar önemliyse - Medeni Kanun'un 651 l paragrafı uyarınca, bize eksiklikleri gidermemiz için makul bir süre vermelisiniz. Bu, yalnızca eksiklikleri gidermeyi reddettiğimizde veya derhal giderilmelerinin gerekli olduğu durumlarda geçerli değildir.

10.4 Hava yoluyla seyahatlerde bagaj hasarı ve bagajın gecikmesi; eksikliklerin giderilmesini talep etmek için özel kurallar ve zaman sınırları

a/ Hava yoluyla seyahat ederken bagajın kaybolması/hasar görmesi/gecikmesi  durumunda, hava taşımacılığının yasal koşullarına uygun olarak  hasarın bir beyanı /"P.I.R."/  ile birlikte ilgili havayoluna derhal bir beyan verilmesi gerektiğini lütfen unutmayın.

Havayolu ve tur operatörü, bir talep formunun doldurulmadığı durumlarda uluslararası anlaşmalar kapsamında geri ödemeyi reddedebilir. Bir talep yapıldıktan sonra, bagajın hasar görmesi durumunda, 7 gün içinde ve gecikme durumunda 21 gün içinde geri ödenmelidir.

b/ ek olarak bagajın kaybolması, hasar görmesi veya yanlış yönlendirilmesi  derhal bize, yerel temsilcimize veya irtibat noktamıza veya seyahat acentesine bildirilmelidir.

11. Sorumluluğun sınırlandırılması

11.1 Fiziksel olmayan ve kusurdan kaynaklanmayan zararlar için sözleşme kapsamındaki sorumluluğumuz, seyahat maliyetinin üç katı ile sınırlıdır.

11.2 Fiziksel veya cinsel olarak ilgili olmayan ve kusurlu olarak neden olunmayan zararlar için haksız fiil sorumluluğumuz seyahat maliyetinin üç katı ile sınırlıdır.

11.3 Madde 11.1 ve 11.2 kapsamında uluslararası anlaşmalardan kaynaklanan veya bunların yasal hükümlerine atıfta bulunan talepleri aşan talepler sınırlamalardan etkilenmez.

11.4 Harici hizmetler olarak nitelendirilen seyahat hizmetleriyle bağlantılı olarak hizmet kesintilerinden, kişilere ve nesnelere verilen zararlardan sorumlu olmayacağız  /örneğin harici geziler, spor etkinlikleri, tiyatro ziyaretleri, sergiler/ bu hizmetlerin seyahat duyurusunda ve seyahat onayında açıkça ve net bir şekilde harici hizmetler olarak tanımlandığı ve aracı sözleşme ortağının kimliği ve adresinin, seyahat hizmetleri paketimize dahil olduklarını ve ondan ayrı olarak seçildiklerini ayırt edebilmeniz için belirtildiği durumlarda. Medeni Kanun'un 651 b, 651 c, 651w ve 651 y paragrafları yukarıdakilerden etkilenmez. Zararınızın rehberlik, açıklama ve organizasyon görevlerimizin ihlali nedeniyle tarafımızdan kaynaklandığı durumlarda garanti veriyoruz.

12. Hak talebinde bulunma: muhatap, tüketici uyuşmazlık çözüm bilgileri

12.1 Medeni Kanun'un 651 i paragrafı, 3. alt paragrafı, no. 2-7 uyarınca haklarınızı bize karşı ileri sürebilirsiniz Hakların ileri sürülmesi, seyahat hizmetinin seyahat acentesi aracılığıyla rezerve edilmiş olması halinde, seyahat acentesi aracılığıyla da yapılabilir. Hak talebinin dayanıklı bir ortamda yapılması tavsiye edilir.

12.2 Tüketicilerle gönüllü uyuşmazlık çözümüne katılmadığımıza dikkat çekiyoruz. Tüm e-seyahat sözleşmeleri için Avrupa Çevrimiçi - Tüketici Uyuşmazlık Çözüm Platformuna başvuruyoruz http://ec.europa.eu/consumers/odr.

13. Bireysel seyahat hizmetleri için zaman aşımı Bireysel seyahat hizmetleri için zaman aşımının sona ermesi: Bize karşı tazminat talepleri, bireysel seyahat hizmetleri söz konusu olduğunda Medeni Kanun'un 195, 199. paragrafları uyarınca yasal zaman aşımı süresine göre zaman aşımına uğrar. Bize karşı talepler, yasal zaman aşımı süresinin başlangıcından bir yıl sonra zaman aşımına uğrar.

14. Yolcuların deniz yoluyla taşınması durumunda taşıma şirketinin garantisi, 23.04.2009 tarihli ve 392/2009 sayılı Avrupa Parlamentosu ve Konsey Tüzüğünde düzenlenmiştir. Deniz yoluyla taşınan yolcuların kaza geçirmesi durumunda yolcuların ölümü veya yaralanması, bagaj kaybı veya hasarı, değerli eşyaların kaybı veya hasarı ve ayrıca hareket kabiliyeti kısıtlı yolcular için hareket yardımcılarının kaybı veya hasarı durumunda garantiler hakkında. Yürürlükteki hüküm ve koşullar ve yolcuların bu hükümle ilgili hakları hakkında daha fazla bilgi için lütfen kreuzfahrten.info@dertouristik.com/ adresinden iletişime geçin: kaza garantisi.

15. İşletmeci havayolunun kimliği hakkında sizi bilgilendirme yükümlülüğü Yolcuları işletmeci havayolunun kimliği hakkında bilgilendirmeye yönelik bir AB hükmüne dayanarak, rezervasyon sırasında sizi işletmeci havayolunun kimliği ve rezervasyonu yapılan seyahat kapsamındaki tüm hava taşımacılığı hizmetleri hakkında bilgilendirmekle yükümlüyüz. Rezervasyon sırasında havayolunun kim olduğu henüz belli değilse, size uçuşu hangi havayolunun veya havayollarının gerçekleştireceğini söylemekle yükümlüyüz. Uçuşu hangi havayolunun gerçekleştireceğini öğrendiğimizde sizi bilgilendireceğiz. Uçuşu ilk olarak duyuran havayolu değişirse, değişikliği derhal size bildireceğiz. AB'de uçuşu yasaklanan havayollarının listesi /genel liste, orijinal adıyla "Kara Liste"/  aşağıdaki internet adresinde bulunabilir: http://ec.europa.eu/transport/modes/air/safety/air-ban_de.

16. Pasaport, Vize ve Sağlık Reçeteleri

16.1 Genel pasaport ve vize gerekliliklerinin yanı sıra, seyahat edeceğiniz ülkedeki sağlık ve polis formaliteleri, gerekirse sözleşmenin imzalanmasından önce vize verilmesi için yaklaşık süre sınırı ve herhangi bir değişiklik de dahil olmak üzere sizi / yolcuları bilgilendireceğiz  - seyahat gerçekleşmeden önce..

16.2 Gerekli seyahat belgelerinin alınması ve taşınmasından, gerekli aşıların yapılmasından ve gümrük ve para birimi düzenlemelerine uyulmasından yalnızca siz sorumlusunuz. Bu düzenlemelere uymamanın olumsuz sonuçları, örneğin reddedilme durumunda masrafların ödenmesi, sizin sorumluluğunuzdadır. Bu durum, sizi yeterince bilgilendirmemiş veya yanlış bilgilendirmiş olmamız halinde geçerli değildir.

16.3 Yükümlülüklerimizi kusurlu bir şekilde ihlal etmiş olsak bile, vizeyi almamız için bize talimat vermiş olsanız bile, ilgili diplomatik misyondan gerekli vizenin zamanında başvurulmasını ve alınmasını garanti etmiyoruz.

17. Seyahat koruması / seyahat iptal sigortası vb.

Lütfen bu katalogda belirtilen seyahat fiyatlarının seyahat iptal sigortasını / seyahat iptal sigortası ve seyahat iptal sigortası maliyetlerini / içermediğini unutmayın. Seyahat gerçekleşmeden önce iptal ederseniz iptal masrafları oluşur. Seyahatin yarıda kesilmesi durumunda dönüş seyahati ve diğer ek masraflar da ortaya çıkabilir. Bu nedenle, ERGO - Reiseferzicherung / seyahat sigortası / AG, Thomas-Deller-Strasse 2, 81737 Münih ile özel kapsamlı kaygısız koruma yaptırmanız önerilir. İptal sigortasına ek olarak, 24 saat acil durum hizmeti ile tam seyahat koruması da içerir.

18. Bilgi koruma.

Seyahat sözleşmesinin ifası ve gerçekleştirilmesi için gerekli olan kişisel bilgilerinizi rezervasyonunuzda kullanırız. Bu bilgiler bizde elektronik olarak saklanır, işlenir ve - sözleşmenin amacı için gerekli olduğu ölçüde - üçüncü taraflara, örneğin oteller ve havayolu şirketleri gibi hizmet sağlayıcılara aktarılır. Rezervasyon sırasında E-Posta adresinizi verirseniz, bunu şirketimizin karşılaştırılabilir seyahat teklifleri hakkında sizi bilgilendirmek için kullanırız. Bilgi almak istemiyorsanız, istediğiniz zaman, temel ücret üzerinden bilgi aktarma maliyetinden başka bir maliyete maruz kalmadan, kullanmaktan vazgeçebilirsiniz. Bu bağlamda, E-Posta adresinizin her türlü kullanımına bir kez daha dikkatinizi çekeceğiz. Alternatif olarak, rezervasyon sırasında adresinize e-posta almaktan vazgeçebilirsiniz.

19. Paket avantajları /madde 4.2 ve 4.3'e bakınız/

Paket avantajının uygun miktarı, istenen seyahat hizmetine ve iptal beyanınızın alınma zamanına bağlıdır. Birkaç tek fiyatlı seyahat hizmetini / örneğin uçuş ve tur / paketlediyseniz, fayda aşağıda listelenen paketlere göre sırasıyla ayrı ayrı belirlenir, ardından bunlar birbirine eklenir. Lütfen münferit seyahat hizmetleri için duyurularda öncelikli olarak geçerli olan sapmalara dikkat edin. Bireysel seyahat hizmetleri için fayda paketleri aşağıdaki gibi sınıflandırılmıştır:

19.1 Yalnızca bir ülke programı ile bağlantılı olarak rezerve edilebilen mevcut ücretlerdeki uçuşlar:

a/ Condor ile temel ücretler üzerinden uçuşlar / konaklama kodlaması SSDB, NSDB, YSDB, OSDB, DSDB ve ZSDB/ Eurowings, TUI Fly, Austrian Airlines, Swiss / Edelweiss Air, Qatar Airways, Alitalia %95 kesin rezervasyondan sonra.

b/ Condor ile değişken fiyatlarla uçuşlar/ QSDB, ASDB ve CSDB kodlu konaklama/ seyahatten 29 gün öncesine kadar 120,- euro/kişi/kısa ve orta mesafe/ veya 160,- euro/kişi/uzun mesafe/;

28. günden yolculuktan 24 saat öncesine kadar %45

seyahat gerçekleşmeden 24 saat sonra %95

Condor  ile özel fiyatlarla uçuşlar / konaklama kodlaması HSDB, KSDB, XSDB ve ISDB/

seyahatten 89 gün öncesine kadar %10

seyahat tarihinden önceki 88. günden 59. güne kadar %20

Yolculuğun gerçekleşmesinden önceki 58. günden 29. güne kadar %50

yolculuğun gerçekleşmesinden önceki 28. günden 15. güne kadar %70

Yolculuk gerçekleşmeden 14 gün önce yolculuk maliyetinin %80'i

d/ Air France, Air Lingus, Emirates ve TAP Portugal ile uçuşlar

seyahatten 27 gün öncesine kadar 75,-euro/kişi

seyahatten 26 gün öncesinden sonra %95

19.2 Sadece bir ülke programı ile bağlantılı olarak rezerve edilebilen uçuşlar

a/ seyahat gerçekleşmeden önceki 42. güne kadar %20

yolculuğun gerçekleşmesinden önceki 41. günden itibaren %35

yolculuğun gerçekleşmesinden önceki 29. günden itibaren %45

yolculuğun gerçekleşmesinden önceki 21. günden itibaren %55

yolculuğun gerçekleşmesinden önceki 14. günden itibaren %75

yolculuğun gerçekleşmesinden önceki 6. günden itibaren yolculuk maliyetinin %85'i

b/ Almanya'dan Lufthansa, Air Canada, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Swiss/ Edelweiss Air ve United Airlines ile K ve L sınıflarında uçuşlar / uzun mesafeli uçuşlar için ek olarak T sınıfı ve Kuzey ve Orta Amerika'ya ek olarak P sınıfı, United Airlines ile uçuşlar için ayrıca R sınıfı/ ve İsviçre'den tüm rezervasyon sınıflarında uçuşlar, Avrupa'da British Airways ile uçuşlar; Air Dolomiti, Icelandair, Lux Air, Scandinavian Airlines, Vueling, Fiji Airways, Scoot ve Alitalia ile %95 kesin rezervasyondan sonra. Avusturya'dan Lufthansa, Air Canada, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Swiss/ Edelweiss Air ve United Airlines ile K/L/T/N ve P-Sınıfında tüm uzun mesafeli destinasyonlara ve %95 kesin rezervasyonla tüm rezervasyon sınıflarında Avrupa ve Kuzey Afrika'daki tüm destinasyonlara uçuşlar.

19.3 Oteller, gezi turları, kısa geziler, transferler ve geziler, aktif programlar, özel programlar, özel hizmetler, Fly-in-Safariler, araba güzergahları, otobüs seyahati, giriş biletleri, gemi seyahatleri, dil okulları, feribotlarla paket anlaşmalar dahil feribotlar, sürüklenmeler, paketler, seyahat kartları

Seyahat gerçekleşmeden önceki 42. güne kadar %20

41. günden itibaren %35

29. günden itibaren %45

21. günden itibaren %55

14. günden itibaren %75

 6. günden itibaren gezi fiyatının %85'i

19.4 Sadece otel rezervasyonu /etkinlik. ek hizmetler/ değişken katkı payıyla seyahatten önceki 5. güne kadar ücretsiz; seyahatten önceki 4. günden sonra seyahat maliyetinin %85'i

Araç Kiralama. Dahil edilen iptal koruması, girişten 24 saat öncesine kadar olan iptal masraflarını kapsar. Kiralama gününde veya daha sonra yapılan iptaller dikkate alınmaz. Bu durumda kiralama bedelinin iadesi mümkün değildir. Yerinde mutabakatlar geçerli değildir

Seyahatin gerçekleşmesinden 42 gün öncesine kadar gemi ile yapılan seyahatler %20

Seyahatin gerçekleşmesinden önceki 41. günden 30. güne kadar %25

Yolculuğun gerçekleşmesinden önceki 29. günden 22. güne kadar %30

Yolculuğun gerçekleşmesinden önceki 21. günden 15. güne kadar %50

Yolculuğun gerçekleşmesinden önceki 14. günden 2. güne kadar %80

Yolculuk gerçekleşmeden önceki 1. günden sonra yolculuk maliyetinin %90'ı

/Ekim 2021 itibarıyla durum

 

Metnin Bulgarca versiyonunun çevirisinde çelişki ve tutarsızlık olması durumunda, Seyahat Koşullarının Almanca versiyonu geçerli olacaktır.